Friday, October 14

Mana nak ikut?

Otak kata "berusaha, buat kerja tu sampai sudah!"
Hati kata "buat lek jee, macam lah takde esok kau nak buat."
Jadi bergaduh lah otak dengan hati, sama-sama nak menang.
Aku naik penat nak dengar mana satu, otak ke hati, hati ke otak.
Ye lah takut pulak kalau ikut cakap hati, otak terasa.
Tapi kalau ikut cakap otak, hati pulak terasa.
Aku kena jaga dua-dua.
Dua-dua penting untuk aku.
Kalau takde otak, bodoh lah aku jawapannya.
Kalau takde hati, kejam lah aku jadinya.
Jadi mana nak ikut?
Otak ke hati? hati ke otak?
Ahhh aku malas pilih.
Baik aku tidur tak payah pening pilih mana-mana.
Selamat Malam.


p/s: Bila aku baca balik, aku dapat tahu mana aku pilih. Sorry otak. Esok aku pilih kau pulak, hati aku tolak tepi. Aku janji. Mari tidur. 

No comments:

Post a Comment