Wednesday, April 21

Time passing by but the memories stay in my mind..

Malam ini tiba2 jari ini mula mengetuk-getuk kembali keyboard komputer riba ini.. Setelah berkurun lama tak ku curahkan isi hati di atas skrin putih alam maya ini..macam adamaya pula..ahaa..mcm2 yang ingin dicurah dan diperkatakan tapi tak terkeluar pula bait-bait kata yang ingin ku sampaikan..Akan ku mulakan dengan perlahan, peringkat demi peringkat..

Yang pertama, hari ini 20April 2010,
results final exam ku sudah ku ketahui..Alhamdulilah Thank to Allah i got what i deserved to get.. I should study harder for the upcoming semester even though it is a short semester or a long one.. It doesn't matter now, i have and i need to study smart and hard.. for the sake of my future and for ayah and mama happiness who always pray for my good grades.. its just that the Science of Al- Quran result's still incomplete.. the paper was the most scariest paper ever for me.. Hope the grade will be just fine..i really hoping on that..

Yang kedua, on 25th April 2010,
i'm going back to Gombak for my short semester..i'm taking BM Lanjutan and i have to manually add at least one more HS or IRK subject for extra credit hours..kalau tak adoi apa ak nak buat bah only 2 class 9-1050 every monday to wednesday ja? sangat sedikit dan rugi tu..boleh buka part time job burger stall kat bwh tangga batu caves la mcm tu kan.. haih.. apa-apa pun akan ku usaha kan utk add lagi satu subject.. ole ole ain.. ( gila )

Yang ketiga, on 24th April 2010,
i'm going to sit for my medsi test for TESL.. I'll do my best on that Medsi test.. its my ambition since i was in form 4..tp kalau stay course yg sekarang pun still boleh kan farah? kenapa nak tukar juga? babe, u don't have to change course lah, u still can be a lecture if u still in benl..please don't change ur course babe..stay with us lah..OMG, u dpt medsi test? no arabic in future? itu adalah antara persoalan, pernyataan dan perper yang sewaktu dengannya.. i just try my luck to be in EDU, kalau tak dpt takpe, i'll stay in Benl.. but if i get the opportunity to be in TESL course, i hope it is in UIA Gombak not my second choice UPSI..taknak tinggal uia..saya sayang uia..ahaaa..no lah if tukar pasti rugi all my hard efforts in Nilai for almost one year and half, did all the assigments the takruf especially wasted just like that...erghh nooo way.. :) so, just take that Medsi test and interview and we'll see how..

Yang keempat, takde tarikh.. :)
Penyakit sakit kepala ini semakin menjd jd nmpak gayanya..semakin kuat dan kuat..sakitnya dari tekanan kelopak mata ke dahi ke kepala dan terus ke bahagian tengkuk.. ya ini migrain..kadang2 ak lebih rela demam dari kepalaku bagai dihempas2 ke dinding...banyak berfikir? mungkin juga..ya saya mmg banyak berfikir dan suka memendam..kalau nak marah marah je ain..kalau nak nagis nagis je..itu sering mama katakan padaku..tp nak buat mcm mana, ku lebih selesa begitu..marah org? mmg ku tak mampu..itu bukan ku..ku suka ketawa dan buat org ketawa..tak suka mereka rungsing dan ku harap mereka tidak rungsing dgnku..apa yang kurasa sering kali berkaitan dengan lagu yang ku selalu dengari di cuping telinga ini..apa jua lagu yang kuminati ketika itu pasti ada kaitannya..(jiwang? sikit lah..heh..)
Sekarang hari2 dlm hidupku ku lalui dengan penuh gembira..tiada lagi masalah masalah jiwa yang melanda macam dulu..lebih tenang..cuma kadang kala ada juga sejarah lama datang menganggu utk bertanya ada kah ku jumpa penggantinya seperti ku ini dianggap tidak laku dan tidak seperti dia yang mungkin padanya dia digilai ramai...ku tidak peduli sedikit dan sekelumit pun tidak ku rasakan sakit seperti dulu..mungkin sudah lali, mungkin juga..dan yang pasti ku tidak seperti dia yang cinta senang datang dan pergi tapi ku punya sahabat yang selalu berada di sisi ku biar apa pun keadaan ku..mereka sering buat ku tersenyum dan ketawa dan rasa senang, tidak seperti adanya yang dahulunya ku sering tertekan, geram, sedih dgn sikapnya yang endah tak endah tentang apa yang ku rasa dan lalui ketika itu..jadi lebih baik mempunyai sahabat dr insan sepertinya bukan? (bahasa baku layankan je) :)
ak tidak tahu kenapa ak sering ingin membuat perkara perkara yang dianggap pelik oleh sesetengah orang..yaaa harapan ku belum lagi tercapai yang pertama ingin menaiki belon udara dan pergi ke zoo laaaahh..ada juga yg bertanya nak buatpe gi zoo?cuba gi tempat lain..ahh ku tidak peduli..ku mmg teringin jangan ditanya mengapa, bawakkan saja ku kesana dr ku kempunan seperti batu belah batu bertangkup mahu kah begitu? :) belon udara..ku ingin lihat betapa jauhnya belon udara itu pergi mahu merasa udara dr atas, mahu melihat awan lebih dekat mahu melihat segala yang dibawah kelihatan kecil..(kapal terbang lain) ku sudah mempunyai teman yg juga mahukan semua itu..akhirnya ku jumpa juga yang mempunyai keinginan seperti ku..bukan mudah untuk dicari..terima kasih yaa kerana memahami..:)

apa lagi sisa sisa bait bait kata yang ingin ku luahkan..seperti tertinggal di sipi sipi otak kanan dan kiriku tp sukar untuk diingati..kepala semakin berdenyut denyut pantas..mata berair menahan denyutan mengalahkan denyutan jantung melihat cinta pertama..( gila mengarut,biarkan saja jari ni nak tulis,ish) yang penting ak gembira sekarang..

Lagu lagu yang ku minati ketika ini:
1.smile- Uncle kracker
2.thunder-Boy likes Girl
3.always be my baby-David Cook
4.you got me-Colbie Caillat
5.naturally-Selena Gomez
6.stuck in the moment-justin bieber

yaa..semua lagu ini mmg best. wajib didengar sehari lebih 5kali.. :)

sudah lah ain, berhenti merepek di skrin putih ini..kau sudah mula banyak melalut dan mengarut...sekian terima kasih.. :)

No comments:

Post a Comment