Saturday, November 27

Orang cakap

Orang ckp kita kene jadi peramah, ramah dengan semua orang. Nanti kalau kita tak banyak cakap, orang cakap kita sombong. Tapi bila kita terlebih ramah orang salah anggap. Ada yang ckp..

"eh gedik pulak perempuan ni aku tengok." 
"eh mulut takleh diam siak, serabut doh aku dengan dia."

Aku rase korang pun mest pernah experienced benda camni kan? Tak kira lah korang lelaki ke perempuan ke kan. So ada tak korang penah terfikir korang nak jd friendly down to earth ke korang nak menyombong sikit. Bila korang start menyombong sikit ada pulak angin-angin busuk hembus..

"eh, budget hot lah doh, ingat hensem/lawa sgt ke kan?"

serabut tak korang rase kalau macam tu? berani potong kuku lah korang akan ada terdetik fikir korang nak jd cmane kan? Entah maybe kita semua ni kena jadi natural je. mcm korang belajar Science dulu2 kan, sorry lah aku tak amik bio mase form 5 dulu, ok berbalik kepada natural. Ye lah kita tak boleh kepada alkali sangat tak boleh kepada acid sangat kan. So be natural.

Based on experience aku sendiri, aku rase aku terlampau senang bagi orang walk in and out of my life. Aku dah start perasan dah benda ni. Orang-orang yang wujud kat sekeliling aku ni macam chipsmore, kejap ada kejap takde. macam dalam iklan tu. ingatkan gaya budak tu buat kejap ada kejap takde. Tapi aku still bersyukur ada jugak yang still remain dalam hidup aku sampai sekarang, yang tahu susah senang aku, naik turun aku, sedih gembira aku. Aku bertuah ada dorang dkt sebelah aku bila aku perlukan dorang and tak perlulah mention nama dorang dekat sini sbb aku rase dorang sendiri tahu dorang siapa, yang still ada dengan aku sampai sekarang.

So, aku rase aku kene ubah cara aku. Cara apa? itu biar aku je yang tahu. Kalau ada yang terperasan perubahan tu, akan nampak lah. Bila kita terlebih friendly macam korang tahu lah kan, jenis masuk je dengan semua orang mcm2 spekulasi yang timbul. itu ini itu ini. and bila kita dah terbiasa dengan someone share everything ke apa tibe2 dia pufff hilaaang secara tiba2 korang akan rase things turns out to be so weird. mcm ada something wrong somewhere mcm korang hilang benda yang korang jaga tak jumpe2 dah. Lebih kurang mcm tu lah nak digambarkan. Pilihan semua kat tangan kita sendiri samaada kita nak jadi yang mcm orang cakap atau jadi apa yang diri kita rasa terbaik. Sbb badan orang lain tak rasa apa yang badan kita rasa. 

Jadi renung-renungkan dan Selamat berfikir. :)

"Never put too much hope in someone,because they are going to disappoint you"


Aku tahu post aku kali ni ada  unsur-unsur emo terlebih atau jiwa kacau sikit. Maaf ya.

No comments:

Post a Comment